3 nejdůležitější tipy, jak přejít ze starého systému na nový

ProEshop » 3 nejdůležitější tipy, jak přejít ze starého systému na nový

Nevyhovuje Vám staré řešení eshopu a uvažujete o novém? Jenže co si budeme povídat - naplnit ten starý eshop Vám dalo spoustu práce. Konečně už přesně víte, kam kliknout, když potřebujete něco upravit (a pomalu byste to zvládli i poslepu). A kontakty na zaregistrované zákazníky a přehled všech objednávek najdete pouze v administraci eshopu. A tak raději ještě vydržíte ...

Nezalekněte se! Přejít na nové řešení není tak náročné, jak se může na první pohled zdát.

Zde jsou tři nejdůležitější tipy, jak postupovat:

1) Vytvořte si testovací eshop a vyzkoušejte si, jak se s ním pracuje. Počítejte však s tím, že zvyknout si na nový systém chvíli trvá a je potřeba se nejdříve trochu rozkoukat a vše proklikat. S administrací eshopu se u nás můžete seznámit podrobněji na školení práce s eshopem, kde Vás podrobně provedeme administrací eshopu a všemi funkcemi, který eshop umožňuje. Školení pořádáme zhruba jednou měsíčně, aktuální termíny naleznete v sekci Školení.
Uvidíte, že za chvíli už nedáte na nový systém dopustit.

2) Zjistěte si, jaká data můžete ze starého eshopu vyexportovat a v jakém formátu. Pro import bývají podporovány formáty .csv (či .xls) a .xml. V případě nouze lze pro hromadné naplnění eshopu zbožím využít i .xml soubory, které posíláte do srovnávačů zboží (Heureka.cz, Zboží.cz), množství a struktura dat je zde však omezená. Pokud máte přístup do databáze, lze také využít data z ní.
ProEshop umožňuje import pokročilého .csv souboru se zbožím včetně variant a .xml souborů. Pokud by bylo potřeba, váš soubor či data z databáze upravíme, aby s naším eshopem byly kompatibilní. Do nového eshopu tak jednoduše přenesete všechna data ze starého eshopu, aniž byste museli plnit položku po položce ručně.

3) Abyste si udrželi pracně získané pozice ve vyhledávačích, doporučujeme Vám nastavit přesměrování starých URL adres na nové. Roboti vyhledávačů mají staré stránky již zaindexované (a také zákazníci je můžou mít uložené v záložkách). Pokud adresy změníte a nenastavíte jejich přesměrování, zákazníci skončí na neexistující stránce. To následně často vede k úplnému opuštění eshopu. Je třeba si také uvědomit, že na stránky vedou odkazy z jiných stránek, což zvyšuje jejich hodnotu (rank) a vyhledávače je berou jako relevantnější. Nové stránky logicky na začátku takovou hodnotu nemají a vaše pozice ve výsledcích vyhledávání se tak může propadnout. Pokud stránky přesměrujete, na Google se rank přes přesměrování přenese na novou stránku (u Seznamu to bohužel však moc neplatí).

Rozhodnete-li se přejít na ProEshop, rádi Vám se vším pomůžeme.

Máte zájem o více informací? Neváhejte nás kontaktovat.

Další novinky